Slijede dnevni zapisi koje je napisao dr. John Wise. Zajedno sa svojim timom, dr. Wise je putovao ui oko Kalifornijskog zaljeva u potrazi za kitovima. Dr. Wise vodi Laboratoriju za ekološku i genetičku toksikologiju Wise.

dan 1
U pripremama za ekspediciju, naučio sam da postoji sve veći trud, planiranje, posvećenost i sreća da nam se omogući da stignemo do broda, okupimo se kao tim i pripremimo se za dane rada na moru. Nesreće u poslednjem trenutku, neizvesno vreme, složeni detalji se urotuju u simfoniji haosa da nas poremete i izazovu dok se pripremamo za putovanje koje je pred nama. Konačno možemo skrenuti pažnju na zadatak i potražiti kitove. Pred nama su mnogi dani teškog rada sa njihovim vlastitim iskušenjima i nevoljama, a mi ćemo se uhvatiti u koštac s njima uz sve naše napore. Trebao nam je cijeli dan (9 sati) na vrelom Cortezovom suncu i nekim izvanrednim Johnnyjevim samostrelom, i uspjeli smo uspješno probati oba kita. To je sjajan način za početak putovanja – 2 biopsije prvog dana nakon toliko savladanih prepreka!

dan 2
Naišli smo na desetine mrtvih pataka. Uzrok njihove smrti nepoznat i neizvjestan. Ali brojna naduvana tijela koja su plutala kao plutače u vodi jasno su davala do znanja da se nešto loše događa. Mrtva riba koju smo vidjeli jučer, i mrtvi morski lav pored kojeg smo danas prošli, služe samo za pojačavanje misterije i naglašavanje potrebe za boljim nadzorom i razumijevanjem zagađenja oceana. Veličanstvo mora nastupilo je kada je veliki grbavi kit briljantno probio pravo ispred pramca čamca dok smo svi mi gledali! Dobili smo prvu jutarnju biopsiju od grbavca koji se hranio uz odličan prikaz timskog rada dok nas je Mark stručno vodio do kita iz vijesti o vrani.

dan 3
Shvatio sam rano da će danas biti dan za izgradnju karaktera za sve nas. X ne bi označio mjesto na ovaj dan; bili bi potrebni dugi sati potrage. Sa suncem koji nas peče treći dan – kit je bio ispred nas. Onda je to bilo iza nas. Onda je ostalo od nas. Onda je to bilo pravo od nas. Wow, Brydeovi kitovi su brzi. Išli smo pravo. Okrenuli smo se i vratili. Otišli smo lijevo. Išli smo desno. U svakom pravcu kit je želio da se okrenemo. Okrenuli smo se. Još nije bliže. A onda kao da je znao da je igra gotova, kit je izronio i Carlos je viknuo iz vranjeg gnijezda. “Tamo je! Odmah pored broda”. Zaista, kit je izronio odmah pored dva biopsijera i uzorak je zaslužen. Mi i kit smo se razišli. Na kraju smo mnogo kasnije u toku dana pronašli još jednog kita – ovaj put kita peraja i zaradili smo još jedan uzorak. Tim se zaista uklopio i dobro sarađuje. Sada imamo ukupno 7 biopsija od 5 kitova i 3 različite vrste.

dan 4
Baš kad sam klimnuo glavom za jutarnje drijemanje, čuo sam zov “ballena”, španski za kit. Naravno, prvo što sam morao da uradim je da donesem brzu odluku. Kit peraja je bio oko dvije milje u jednom smjeru. Dva grbava kita bila su oko 2 milje u suprotnom smjeru i mišljenja su se razlikovala u kojem smjeru ići. Odlučio sam da se podijelimo u dvije grupe jer su bile male šanse da sva 3 kita budu jedna grupa. Uradili smo to što radimo i odbacili daljinu sve bliže i bliže, ali nikad dovoljno blizu kitu. Gumenjak s druge strane, kako sam se bojao, nije mogao pronaći grbave kitove i ubrzo se vratio i praznih ruku. Ali njihov povratak je riješio drugu stvar i uz nas koji smo ih vodili, uspjeli su dobiti biopsiju kita, a mi smo se vratili na naš kurs putujući na sjever prema našem konačnom cilju San Felipea gdje ćemo zamijeniti posadu Wise Lab-a.

dan 5
Uvod u tim:
Ovaj rad uključuje tri različite grupe – tim Wise Laboratory, posadu Sea Shepherd i tim Universidad Autonoma de Baja California Sur (UABCS).

UABCS Team:
Carlos i Andrea: učenici Jorgea, koji je naš lokalni domaćin i saradnik i posjeduje potrebne meksičke dozvole za uzorkovanje.

Sea Shepherd:
Kapetan Fanch: kapetan, Carolina: medijski stručnjak, Sheila: naša kuharica, Nathan: paluba iz Francuske

Wise Lab tim:
Mark: Kapetan na našem radu u zaljevu Maine, Rick: s naših putovanja u Meksičkom zaljevu i zaljevu Maine, Rachel: Ph.D. student na Univerzitetu Louisville, Johnny: izvanredna biopsija kitova, Sean: dolazeći doktorat. student, James: naučnik
Na kraju, tu sam ja. Ja sam šef ove avanture i vođa Laboratorije Mudre.

Sa 11 glasova, iz 3 tima sa 3 različite radne kulture, to nije trivijalan posao, ali je zabavan i teče i zaista dobro radimo zajedno. To je sjajna grupa ljudi, svi predani i vrijedni!

dan 6
[Bio je] grbavi kit tačno u blizini našeg sidrišta koji je plivao amo-tamo, možda je spavao pa smo počeli da ga pratimo. Na kraju se kit upravo pojavio na našem luku u savršenom položaju za biopsiju pa smo ga uzeli i razmotrili kao poklon za rani Uskrs. Naš broj biopsija bio je jedan za taj dan.
A onda… Kitovi sperma! To je odmah nakon ručka – kit sperma je uočen odmah ispred. Prošao je sat vremena, a onda je kit izronio, a sa njim i drugi kit. Sada smo znali kuda su krenuli. Gdje dalje? Dao sam najbolju pretpostavku. Prošao je još jedan sat. Zatim se, magično, kit pojavio odmah sa naše leve strane. Dobro sam pogodio. Promašili smo prvog kita, ali smo drugog kita napravili biopsiju. Osam kitova i tri vrste napravljene su biopsijom u jednom veličanstvenom uskršnjem danu! Prikupili smo 26 biopsija od 21 kita i 4 različite vrste (sperme, grbavca, peraja i Bryde's).

dan 7
Uglavnom miran dan, dok smo pokrili nešto u našoj potrazi za biopsijom kitova i pokupom nove posade u San Felipeu. Vožnja protiv struje u kanalu nas je usporavala, pa je kapetan Fanč podigao jedro da ga pređe. Svako od nas je bio oduševljen šansom da malo jedrimo.

dan 8
Sve akcije biopsije danas su se desile rano u toku dana, i to iz gumenjaka. Imali smo opasne stijene ispod vode, što je otežavalo navigaciju u Martin Sheenu. Pokrenuli smo gumenjak dok su kitovi bili bliže obali, a karte su imale dosta nesigurnosti oko toga gdje su stijene. Nakon kratkog vremena, Johnny i Carlos su imali 4 biopsije iz gumenjaka, a mi smo se vratili na put i nadali smo se još. Ipak, to bi uglavnom bilo to za taj dan, jer smo tog dana vidjeli i biopsirali samo još jednog kita. Imamo 34 biopsije od 27 kitova do sada sa 5 kitova koje smo danas uzorkovali. Stiže nam vrijeme pa ćemo morati biti u San Felipeu dan ranije.

Da pročitate pune dnevnike dr. Wisea ili da pročitate više o njegovom radu, posjetite Web stranica laboratorije Wise. Uskoro dolazi II dio.