Slijede dnevni zapisi koje je napisao dr. John Wise. Zajedno sa svojim timom, dr. Wise je putovao ui oko Kalifornijskog zaljeva u potrazi za kitovima. Dr. Wise vodi Laboratoriju za ekološku i genetičku toksikologiju Wise. Ovo je drugi dio serije.

dan 9
Zanimljivo je da je današnji jutarnji kit viđen i biopsiran do 8 ujutro, i izgledalo je kao tipičan dan naše rutine biopsije. Međutim, na kraju bi se pokazalo da je to sasvim drugačiji dan. Mark je došao u salon i pozvao Džonija oko 4 sata. Da, sigurno je to bio naš popodnevni kit. “Mrtvo naprijed” je bio poziv. Osim što nismo imali par večernjih kitova. Imali smo grupu od 25-ak kitova! Sada smo biopsirali ukupno 36 kitova od četiri vrste ovog putovanja. Sve nam je u redu u Kortezovom moru. Sidrimo u Bahia Willardu. Upravo smo blizu mjesta gdje je mahuna kitova pa ćemo sutra ponovo krenuti u zoru.

dan 10
Odmah u cik zore, ugledali smo našeg prvog kita i posao je ponovo krenuo
U narednih pet ili nešto sati radili smo na našem procesu i ovoj mahuni kitova, uprkos tome što je još dan ranije bila istrošena od kitova.
Za danas smo uspjeli prikupiti biopsije od još 8 kitova, čime je naš ukupan broj za nogu porastao na 44. Naravno, u isto vrijeme, žalosni smo što vidimo da se ova noga završava jer će Johnny i Rachel morati da nas napuste da bi se vratili na škola. Rejčel ima ispit u ponedeljak, a Džoni mora da završi doktorat u roku od godinu dana, toliko da mora da uradi.

11. i 12. dani
Dan 11 zatekao nas je u luci u San Felipeu kako čekamo James i Seanov dolazak 12. dana. U konačnici, većina akcije dana je možda bila gledanje Marka i Rachel kako svaki tetoviraju kanom na zapešćima od uličnog prodavca, ili gledanje Ricka iznajmite skif za vožnju brodom Sea Shepherd, da biste otkrili da je čamac istovremeno vukao čamac na naduvavanje pun turista sve do tamo i nazad! Kasnije smo večerali sa naučnicima koji su proučavali vaquitu i kljunaste kitove i imali smo veoma lep večernji obrok.

Došlo je jutro i ponovo smo se sreli sa naučnicima na doručku na brodu Narval, u vlasništvu Museo de Ballenas, i dalje zajedno razgovarali o projektima. Oko podneva su stigli Džejms i Šon i došlo je vreme da se pozdrave sa Džonijem i Rejčel i da požele dobrodošlicu Šonu na brodu. Došlo je dva sata i opet smo krenuli. Jedna od strelica je uzorkovala našeg 45. kita ove noge. To bi bio jedini kit kojeg smo danas vidjeli.

dan 13
Povremeno me pitaju šta je najteže. Na kraju krajeva, ne postoji 'laki' kit za biopsiju, svaki od njih postavlja svoje izazove i strategije.
To nam ide prilično dobro jer smo uzorkovali 51 kita sa 6 koje smo uzorkovali danas. Sve je u redu s nama u Kortezovom moru. Mi smo na sidru u Puerto Refugio. Ponovo smo puni energije nakon avanture na udaljenom otoku.

dan 14
Avaj, to se moralo dogoditi prije ili kasnije – dan bez kitova. Obično čovjek ima mnogo dana bez kitova zbog vremenskih prilika i, naravno, zbog toga što kitovi migriraju u područje i iz njega. Zaista, imali smo dosta sreće tokom prve etape jer je more bilo tako mirno, a kitovi u izobilju. Tek danas, a možda još nekoliko, vrijeme se malo pogoršalo.

dan 15
Uvek sam impresioniran kitovima. Stvoreni za brzinu, imaju elegantna tijela koja su uglavnom sivo-braon na vrhu i bijela na dnu. To je druga najveća životinja na Zemlji nakon svog rođaka plavog kita. Na ovom putovanju vidjeli smo mnogo kitova peraja i ni danas nije drugačije. Jutros smo izvršili biopsiju tri i sada smo uzorkovali ukupno 54 kita, od kojih je velika većina kitova peraja. Vjetar nas je ponovo sustigao oko ručka i nismo više vidjeli kitove.

dan 16
Odmah smo imali prvu biopsiju tog dana. Kasno u toku dana, uočili smo veliku mahunu pilota kitova! Crni kitovi sa istaknutim, ali 'kratkim' leđnim perajama (u poređenju sa njihovim dugoperajim rođacima u Atlantiku), mahuna se približila čamcu. Gore-dolje kitovi su pliskali kroz vodu prema čamcu. Bili su posvuda. Bio je dašak svježeg zraka ponovo raditi na kitovima nakon toliko vjetrovitih područja bez kitova. Sutra je još jedna briga o vjetru pa ćemo vidjeti. Ukupno 60 kitova sa 6 uzorkovanih danas.

dan 17
Ljuljanje i kotrljanje sa talasima popodne, zateklo nas je izubijane i u modricama, i radimo samo dva čvora i sat u čamcu, kada inače lako radimo 6-8. Ovim tempom nismo nikamo brzo stizali zbog naših nevolja, pa nas je kapetan Fanč odvukao u zaštićenu uvalu na veče da dočekamo najgore. Ukupno 61 kit sa 1 uzorkom danas.

dan 18
Sutra stižemo u La Paz. Vremenski izvještaji pokazuju da će tokom vikenda biti stalno loše vrijeme, tako da ćemo ostati u luci, a neću dalje pisati dok ne nastavimo u ponedjeljak. Sve rečeno imamo ukupno 62 kita od kojih je 1 uzorkovan danas.

dan 21
Vrijeme nas je držalo u luci veći dio 19. i cijeli 20. dan. Borba sa suncem, vjetrom i valovima toliko dana nas je iscrpila, pa smo uglavnom samo tiho družili u hladu. Krenuli smo danas pred zoru i u toku pregleda plana saznali da ne možemo raditi, već sutra ujutro nekoliko sati. Ekipa Sea Shepherda nestrpljivo je stići na sjever do Ensenade za svoj sljedeći projekat, pa je danas trebao biti naš posljednji cijeli dan na vodi.

Zahvaljujem Sea Shepherdu što nas je ugostio i kapetanu Fanchu, Mikeu, Carolini, Sheili i Nathanu što su bili tako ljubazna ekipa i podrška. Zahvaljujem Jorgeu, Carlosu i Andrei na odličnoj suradnji i timskom radu u prikupljanju uzoraka. Zahvaljujem timu Wise Lab: Johnny, Rick, Mark, Rachel, Sean i James na njihovom vrijednom radu i podršci u prikupljanju uzoraka, slanju e-mailova, objavljivanju na web stranici, itd. Ovaj posao nije lak i pomaže imaju tako posvećene ljude. Na kraju, zahvaljujem se našim ljudima kod kuće koji brinu o svemu u našim normalnim životima dok smo odsutni ovdje. Nadam se da ste uživali u praćenju. Znam da sam uživao pričajući vam našu priču. Uvijek nam je potrebna pomoć u financiranju našeg rada, stoga vas molimo da razmislite o donaciji bez poreza u bilo kojem iznosu, koju možete dati na našoj web stranici: https://oceanfdn.org/donate/wise-laboratory-field-research-program. Imamo 63 kita odavde za analizu.

Da pročitate pune dnevnike dr. Wisea ili da pročitate više o njegovom radu, posjetite Web stranica laboratorije Wise.