בלוג אורח, הגשת דבי גרינברג

פוסט זה הופיע במקור באתר של Playa Viva. פלאיה ויוה היא קרן ידידי קרן אושן ומובלת על ידי דיוויד לוונטל.

לפני שבוע התמזל מזלי ללוות את חברי מקלט הצבים La Tortuga Viva באחד מהסיורים הליליים שלהם בחוף ליד פלאיה ויוה ומעבר לו. הם מחפשים קיני צבי ים על מנת להגן על הביצים מפני ציידים וטורפים על ידי העברתם למשתלה שלהם לשמירה עד לבקיעה וישוחררו.

היה מאוד מעניין לראות ממקור ראשון את העבודה שעשו המתנדבים המקומיים האלה ולהבין טוב יותר את המאמץ שהם עושים בכל לילה ובוקר מוקדם (סיור אחד הוא מ-10:4 עד חצות בערך ואחר מתחיל ב-3 לפנות בוקר) הכוכבים מעל האוקיינוס היו מדהימים כשקפצנו על רכב השטח האחד של הקבוצה. אליאס, ראש טורטוגה ויוה והמדריך שלי ללילה, הסביר איך לחפש מסלולי צבים וקינים. אבל היה לנו מזל: מצאנו שני קינים, אבל למרבה הצער ציידים אנושיים הכו אותנו אליהם והביצים נעלמו. ראינו גם XNUMX צבים מתים בנקודות שונות לאורך החוף, ככל הנראה טבעו בים ברשתות של מכמורות דייג.

הכל לא אבוד, היה לנו מזל אדיר כי כשחזרנו למתחם המשתלה בחצות בקע קן, ולמעשה יצא לי לראות את תינוקות הצבים עושים את דרכם דרך החול! אליאס החל להזיז בעדינות חול הצידה ואסף בזהירות חופנים של צבי אוליב רידלי תינוקות לשחרור חזרה לאוקיינוס.

שבוע לאחר מכן, כאשר אנו מתנדבי ה-WWOOF הגענו לפלאיה ויוה לעבודה בשעה 6:30 בבוקר, נאמר לנו על ידי צוות פלאיה ויוה שצב נמצא על החוף ממש מול המלון. רצנו מטלטלת אל החול, מצפצפים על המצלמות שלנו, מפחדים להחמיץ את המראה; למזלנו הצב לא זז מהר מדי, אז יכולנו לראות איך היא חוזרת אל הים. זה היה צב גדול מאוד (בערך 3-4 מטר אורכו) ומסתבר שהיה לנו ממש מזל כי זה היה צב שחור נדיר ביותר, שנקרא "פרייטה" על ידי המקומיים (chelonia agassizii).

מתנדבי מקלט הצבים היו בהישג יד, חיכו שהיא תחזור לים לפני שהגן על הביצים שלה על ידי אבטחתן מפני טורפים במקדש. זה היה כל כך מרגש לראות את המסלולים שעשתה עולים על החוף, את שני הקינים הכוזבים שהיא הכינה (כנראה מנגנון הגנה טבעי מפני טורפים) ואת עקבותיה יורדים. המתנדבים שהיו שם חיטו בעדינות את החול עם מקל ארוך, בניסיון למצוא את הקן האמיתי, אך חששו שהם עלולים לפגוע בביצים. אחד חזר לעיר להביא עוד כמה חברים ותיקים של טורטוגה ויוה בעוד השני נשאר כאן כדי לסמן את המקום ולשמור על הקן מפני הפרעות אפשריות. הוא הסביר שלמרות שהם עבדו בסיירת במשך שנה, הם מעולם לא מצאו קן פריטה לפני כן. לאחר שהגיעו אנשי הסיור הבכירים אליאס והקטור, הם ידעו היכן לחפש, והחלו לחפור. הקטור גבוה ויש לו ידיים ארוכות, אבל הוא התחפר עד שהוא נשען כמעט לגמרי לתוך החור לפני שמצא את הביצים. הוא התחיל להעלות אותם בעדינות, שניים או שלושה בכל פעם; הם היו עגולים ובערך בגודל של כדורי גולף גדולים. 81 ביצים בסך הכל!

בשלב זה היה להם קהל של כל מתנדבי ה-WWOOF, איש צוות של Playa Viva שהפיל את חפירה כדי לעזור במידת הצורך, וכמה אורחים של Playa Viva. הביצים הונחו בכמה שקיות ונלקחו אל מקלט הצבים, ועקבנו אחריהם וצפו בהמשך תהליך אבטחת הביצים לדגירה. לאחר שהביצים נקברו בבטחה בקן החדש, מעשה ידי אדם, בעומק 65 ס"מ, קיבלנו טרמפ חזרה לפלאיה ויוה.

הצב השחור נמצא בסכנת הכחדה רבה; מזל שיש לה מתנדבים מודאגים בהישג יד כדי לשמור על הביצים שלה, ואיזה מזל עבורנו שראינו מין כה נדיר עד שכמעט נכחד.

על החברים של לה טורטוגה ויוה: בפינה הדרום מזרחית של פלאיה ויוה, מלון בוטיק בר קיימא, צוות מתנדבים, המורכב מחברי הקהילה המקומית של ז'ולוצ'וקה, הקים מקלט לצבים. מדובר בדייגים ובחקלאים שזיהו את הנזק שנגרם לאוכלוסיית הצבים המקומית והחליטו לעשות שינוי. קבוצה זו קיבלה את השם "La Tortuga Viva" או "הצב החי" וקיבלה הכשרה מהמחלקה המקסיקנית להגנה על מינים בסכנת הכחדה. לתרומה אנא לחץ כאן.