להלן יומנים יומיים שנכתבו על ידי ד"ר ג'ון וייז. יחד עם הצוות שלו, נסע ד"ר ווייז במפרץ קליפורניה ובסביבתו בחיפוש אחר לווייתנים. ד"ר ווייז מנהל את מעבדת ווייז לטוקסיקולוגיה סביבתית וגנטית.

יום 1
בהכנה למשלחת למדתי שיש מאמץ, תכנון, מחויבות ומזל שגדלים כל הזמן כדי לאפשר לנו להגיע לסירה, להתכנס כצוות ולהתכונן לימי עבודה בים. סבל של הרגע האחרון, מזג אוויר לא בטוח, פרטים מורכבים כולם מתמזגים בסימפוניה של כאוס כדי לשבש ולאתגר אותנו בזמן שאנו מתכוננים למסע שלפנינו. סוף סוף נוכל להפנות את תשומת לבנו למשימה שלפנינו ולחפש את הלווייתנים. ימים רבים של עבודה קשה צפו לפניהם עם ניסיונות ותלאות משלהם ואנו נתמודד איתם במיטב מאמצינו. זה לקח לנו כל היום (9 שעות) בשמש החמה של קורטז וכמה עבודת קשת יוצאת דופן של ג'וני, והצלחנו לדגום בהצלחה את שני הלווייתנים. זו דרך מצוינת להתחיל את הטיול - 2 ביופסיות ביום הראשון לאחר שהתגברו על כל כך הרבה מכשולים!

יום 2
נתקלנו בעשרות ברווזים מתים. סיבת מותם לא ידועה ולא ברורה. אבל גופות נפוחות רבות שצפו כמו מצופים במים הבהירו שמשהו לא נעים מתרחש. הדגים המתים שראינו אתמול, ואריה הים המת שעברנו היום רק משמשים להעצמת המסתורין ולהדגיש את הצורך במעקב והבנה טובים יותר של זיהום האוקיינוסים. הוד מלכותו של הים הגיע כאשר לווייתן גדול גיבנת פרץ בצורה מבריקה ממש מול חרטום הסירה כשכולנו צופים! קיבלנו את הביופסיה הראשונה שלנו של הבוקר מגיבנת מאכילה עם תצוגה מצוינת של עבודת צוות כשמארק הדריך אותנו במומחיות אל הלוויתן מהחדשות של העורב.

יום 3
הבנתי שהיום מוקדם הולך להיות יום בניית אופי לכולנו. X לא יסמן את המקום ביום זה; יידרש שעות ארוכות של חיפוש. כשהשמש אופה אותנו ליום שלישי - הלוויתן הקדים אותנו. ואז זה היה מאחורינו. ואז זה נשאר מאיתנו. אז זה היה נכון מצידנו. וואו, הלוויתן של ברייד מהירים. אז הלכנו ישר. הסתובבנו וחזרנו. הלכנו שמאלה. הלכנו ימינה. בכל כיוון שהלוויתן רצה שנפנה. פנינו. עדיין לא קרוב יותר. ואז כאילו ידע שהמשחק הסתיים, הלוויתן עלה לשטח וקרלוס צעק מקן העורב. "זה בדיוק שם! ממש ליד הסירה". ואכן, הלוויתן עלה ממש ליד שתי הביופסיות והתקבלה דגימה. אנחנו והלווייתן נפרדו. בסופו של דבר מצאנו לוויתן אחר הרבה יותר מאוחר באותו היום - לוויתן סנפיר הפעם והרווחנו דגימה נוספת. הצוות ממש השתלב ועובד טוב ביחד. סך הכל שלנו הוא כעת 7 ביופסיות מ-5 לווייתנים ו-3 מינים שונים.

יום 4
בדיוק כשהנהנתי לשנת בוקר, שמעתי את הקריאה "בלנה", ספרדית לווייתן. כמובן, הדבר הראשון שהייתי צריך לעשות הוא לקבל החלטה מהירה. לווייתן סנפיר היה כשני קילומטרים בכיוון אחד. שני לווייתני גבנון היו כ-2 קילומטרים בכיוון ההפוך והדעות חלוקות באיזה כיוון ללכת. החלטתי שנתחלק לשתי קבוצות מכיוון שהיה סיכוי קטן לכל 3 הלווייתנים כקבוצה אחת. עשינו כפי שאנו עושים, והרחקנו את המרחק שהתקרב יותר ויותר, אבל אף פעם לא מספיק קרוב ללווייתן. הסירה לעומת זאת, כפי שחששתי, לא הצליחה למצוא את לווייתני הגבן ועד מהרה חזרה גם היא בידיים ריקות. אבל, החזרה שלהם פתרה עניין אחר ואיתנו הדרכנו אותם, הם הצליחו לקבל ביופסיה של הלוויתן, וחזרנו למסלול שלנו בנסיעה צפונה לעבר המטרה הסופית שלנו סן פליפה, שם נחליף את צוות מעבדת ווייז.

יום 5
היכרות עם הצוות:
עבודה זו כוללת שלוש קבוצות שונות - צוות מעבדת ווייז, צוות Sea Shepherd וצוות Universidad Autonoma de Baja California Sur (UABCS).

צוות UABCS:
קרלוס ואנדריאה: תלמידיו של חורחה, שהוא המארח המקומי ומשתף הפעולה שלנו ומחזיק באישורי הדגימה המקסיקניים הדרושים.

ים שפרד:
קפטן פאנץ': קפטן, קרולינה: מומחית תקשורת, שילה: הטבחית שלנו, נתן: סיפון מצרפת

צוות מעבדת חכם:
מארק: קפטן על עבודתנו במפרץ מיין, ריק: מהמסעות שלנו במפרץ מקסיקו ומפרץ מיין, רייצ'ל: Ph.D. סטודנט באוניברסיטת לואיסוויל, Johnny: whale biopsier extraordinaire, שון: דוקטורט נכנס. תלמיד, ג'יימס: מדען
לבסוף, יש אותי. אני ראש ההרפתקה הזו ומנהיג מעבדת ווייז.

עם 11 קולות, מ-3 צוותים עם 3 תרבויות עבודה שונות, זו לא עבודה טריוויאלית, אבל זה כיף וזה זורם ואנחנו באמת עובדים ביחד טוב מאוד. זו קבוצה נהדרת של אנשים, כולם מסורים וחרוצים!

יום 6
[היה] לוויתן גבנון ממש ליד המעגן שלנו ששחה הלוך ושוב, אולי ישן אז התחלנו לעקוב. בסופו של דבר, הלוויתן פשוט הופיע על חרטום הנמל שלנו בתנוחת ביופסיה מושלמת אז לקחנו אחת ושקלנו מתנה מוקדמת לחג הפסחא. ספירת הביופסיה שלנו הייתה באחת ליום.
ואז... לוויתני זרע! זה ממש זמן קצר אחרי ארוחת הצהריים - לווייתן זרע זוהה ממש לפניו. עברה שעה, ואז עלה הלוויתן, ויחד איתו הלוויתן השני. עכשיו ידענו לאן פניהם מועדות. איפה הלאה? נתתי את הניחוש הכי טוב שלי. עברה עוד שעה. ואז, באורח קסם, הלוויתן הופיע ממש בצד הנמל שלנו. ניחשתי נכון. פספסנו את הלוויתן הראשון, אבל עשינו ביופסיה של השני. שמונה לווייתנים ושלושה מינים עברו ביופסיה ביום פסחא אחד מפואר! אספנו 26 ביופסיות מ-21 לווייתנים ו-4 מינים שונים (זרע, גבן, סנפיר וברייד).

יום 7
יום שקט ברובו, כאשר כיסינו שטח במסע שלנו לבצע ביופסיה של לווייתנים, ולאסוף צוות חדש בסן פליפה. הרכיבה נגד הזרם בערוץ האטה אותנו, אז קפטן פאנץ' הרים את המפרש כדי לחצות אותו. כל אחד מאיתנו היה מאושר מההזדמנות להפליג קצת.

יום 8
כל פעולת הביופסיה היום התרחשה מוקדם ביום, ומהסירה. היו לנו סלעים מסוכנים מתחת למים, מה שהקשה על הניווט במרטין שין. פרסנו את הסירה כשהלווייתנים היו קרובים יותר לחוף, ובתרשימים הייתה הרבה אי ודאות לגבי היכן נמצאים הסלעים. לאחר זמן קצר, ג'וני וקרלוס עשו 4 ביופסיות מהדינגי, וחזרנו לדרכנו, ומקווים לעוד. עם זאת, זה פחות או יותר זה יהיה היום, מכיוון שראינו ועשינו ביופסיה רק ​​לוויתן אחד נוסף באותו היום. יש לנו 34 ביופסיות מ-27 לווייתנים עד כה עם 5 הלווייתנים שדגמנו היום. מזג האוויר מגיע אז נצטרך להיות בסן פליפה יום מוקדם יותר.

כדי לקרוא את היומנים המלאים של ד"ר ווייז או לקרוא על עוד מעבודותיו, אנא בקר אתר מעבדת ווייז. חלק ב' בקרוב.