להלן יומנים יומיים שנכתבו על ידי ד"ר ג'ון וייז. יחד עם הצוות שלו, נסע ד"ר ווייז במפרץ קליפורניה ובסביבתו בחיפוש אחר לווייתנים. ד"ר ווייז מנהל את מעבדת ווייז לטוקסיקולוגיה סביבתית וגנטית. זה חלק שני של הסדרה.

יום 9
למרבה הפלא, לוויתן הבוקר של היום נצפה ועבר ביופסיה עד 8 בבוקר, וזה בהחלט נראה כמו יום טיפוסי בשגרת הביופסיה שלנו. עם זאת, בסופו של דבר, זה יתגלה כיום שונה לגמרי. מארק הגיע לסלון וקרא לג'וני בערך בארבע. כן, בהחלט זה היה הלוויתן שלנו אחר הצהריים. "מת קדימה" הייתה הקריאה. חוץ מזה, לא היו לנו כמה לווייתני ערב. היה לנו תרמיל של כ-4 לווייתנים סנפיר! ביצענו כעת ביופסיה של 25 לווייתנים בסך הכל מארבעת המינים בטיול זה. הכל בסדר איתנו בים קורטז. אנחנו עוגנים בבאהיה ווילארד. אנחנו ממש ליד המקום שבו נמצאים תרמילי הלווייתנים אז מחר נתחיל שוב עם עלות השחר.

יום 10
ממש עם שחר, ראינו את הלוויתן הראשון שלנו והעבודה שוב התחילה
במהלך חמש השעות הבאות עבדנו על התהליך שלנו ועל תרמיל הלווייתנים הזה, למרות שעדיין נשחקו מהלווייתנים יום קודם לכן.
להיום הצלחנו לאסוף ביופסיות מעוד 8 לווייתנים, מה שהביא את סך הרגל שלנו ל-44. כמובן, יחד עם זאת, אנחנו עצובים לראות את הרגל הזה מסתיימת עבור ג'וני ורייצ'ל יצטרכו לעזוב אותנו כדי לחזור אל בית ספר. לרייצ'ל יש מבחן ביום שני וג'וני צריך להשלים את הדוקטורט שלו תוך שנה, כל כך הרבה בשבילו לעשות.

ימים 11 ו-12
יום 11 מצא אותנו בנמל בסן פליפה ממתינים לבואם של ג'יימס ושון ביום ה-12. בסופו של דבר, האקשן הגדול ביותר של היום היה אולי לראות את מארק ורייצ'ל מקעקעים כל אחד מהם קעקועי חינה על פרק כף היד ממוכר רחוב, זה, או לצפות בריק. לשכור סירה לטיול לסיור בסירה של Sea Shepherd, רק כדי לגלות שהסירה בו זמנית גוררת סירה מתנפחת מלאה בתיירים כל הדרך לשם ובחזרה! מאוחר יותר אכלנו ארוחת ערב עם מדענים שחקרו את לוויתן הוואקיטה והמקור ואכלנו ארוחת ערב נחמדה מאוד.

הבוקר הגיע, ופגשנו שוב את המדענים לארוחת בוקר על סיפון ה-Narval, סירה בבעלות מוזיאון ה-Balenas, ועוד דנו יחד בפרויקטים. בערך בצהריים הגיעו ג'יימס ושון, והגיע הזמן להיפרד מג'וני ורייצ'ל, ולקבל את פני שון על הסיפון. הגיעה השעה שתיים ושוב יצאנו לדרך. אחד החצים דגמה את הלוויתן ה-45 שלנו ברגל זו. זה יהיה הלוויתן היחיד שראינו היום.

יום 13
מדי פעם שואלים אותי מה הכי קשה. בסופו של דבר, אין לווייתן 'קל' לבצע ביופסיה, כל אחד מהם מציב את האתגרים והאסטרטגיות שלו.
אנחנו עושים את זה די טוב מכיוון שדגמנו 51 לווייתנים עם 6 שדגמנו היום. הכל בסדר איתנו בים קורטז. אנחנו עוגנים בפוארטו רפוג'יו. אנו מתמלאים מחדש לאחר הרפתקה באי נידח.

יום 14
אבוי, זה היה צריך לקרות במוקדם או במאוחר - יום ללא לווייתנים. בדרך כלל יש ימים רבים ללא לווייתנים בגלל מזג האוויר, וכמובן בגלל שהלווייתנים נודדים פנימה והחוצה מהאזור. באמת, היה לנו די מזל במהלך הרגל הראשונה כי הים היה כל כך רגוע, והלווייתנים היו כל כך בשפע. רק היום, ואולי לעוד כמה, מזג האוויר התדרדר מעט.

יום 15
אני תמיד מתרשם מלווייתני סנפיר. נועדו למהירות, יש להם גוף מלוטש שרובם אפור-חום מלמעלה ולבן מלמטה. זהו בעל החיים השני בגודלו על פני כדור הארץ אחרי בן דודו הלוויתן הכחול. במסע הזה, ראינו הרבה לווייתנים סנפיר והיום זה לא שונה. עשינו ביופסיה של שלושה הבוקר וכעת דגמנו 54 לווייתנים בסך הכל, כאשר הרוב המכריע מהם לווייתנים סנפיר. הרוח השיגה אותנו שוב בערך בזמן ארוחת הצהריים, ולא ראינו עוד לווייתנים.

יום 16
מיד עשינו את הביופסיה הראשונה שלנו באותו היום. מאוחר באותו היום, ראינו תרמיל גדול של לווייתני טייס! לווייתנים שחורים עם סנפירי גב בולטים אך 'קצרים' (בהשוואה לבני דודיהם ארוכי הסנפיר באוקיינוס ​​האטלנטי), התרמיל התקרב אל הסירה. למעלה ולמטה הלווייתנים נחשלים דרך המים לכיוון הסירה. הם היו בכל מקום. זו הייתה משב רוח צח לעבוד שוב על לווייתנים אחרי כל כך הרבה אזורים סוערים וללא לווייתנים. מחר, יש עוד דאגה לרוח אז נראה. 60 לווייתנים בסך הכל עם 6 שנדגמו היום.

יום 17
מתנדנדים ומתגלגלים עם הגלים אחר הצהריים, מצאו אותנו מוכים וחבולים, ועושים רק שני קשרים ושעה בסירה, כשבדרך כלל אנחנו עושים 6-8 בקלות. בקצב הזה לא הגענו לשום מקום מהר בגלל הצרות שלנו, אז קפטן פאנץ' משך אותנו לתוך מפרץ מוגן לערב כדי לחכות את הגרוע ביותר. 61 לווייתנים בסך הכל עם 1 לווייתנים שנדגמו היום.

יום 18
מחר נגיע ללה פאס. דיווחי מזג האוויר מראים שבסוף השבוע יהיה מזג אוויר גרוע באופן עקבי, אז נישאר בנמל, ואני לא אכתוב יותר עד שנמשיך ביום שני. בסך הכל יש לנו 62 לווייתנים בסך הכל, ואחד נדגם היום.

יום 21
מזג האוויר החזיק אותנו בנמל במשך חלק גדול מהימים 19 וכל היום ה-20. המאבק בשמש, הרוח והגלים במשך כל כך הרבה ימים הוציא אותנו, אז בעיקר בילינו בשקט בצל. יצאנו היום קצת לפני עלות השחר, ותוך כדי סקירת התוכנית נודע לנו שאנחנו לא יכולים לעבוד, אלא לכמה שעות מחר בבוקר. צוות Sea Shepherd להוט להגיע צפונה לאנסנדה לפרויקט הבא שלהם, וכך, היום, היה אמור להיות היום המלא האחרון שלנו על המים.

אני מודה לסי שפרד שאירח אותנו ולקפטן פאנץ', מייק, קרולינה, שילה ונייתן על היותם צוות אדיב ותומך כל כך. אני מודה לחורחה, קרלוס ואנדריאה על שיתוף הפעולה והצוות המצוינים באיסוף הדוגמאות. אני מודה לצוות Wise Lab: ג'וני, ריק, מארק, רייצ'ל, שון וג'יימס על העבודה הקשה והתמיכה שלהם באיסוף הדוגמאות, שליחת המיילים, הפרסום באתר וכו'. העבודה הזו לא קלה ועוזרת יש אנשים כל כך מסורים. לבסוף, אני מודה לאנשים שלנו בבית שדואגים להכל בחיינו הרגילים בזמן שאנחנו לא כאן. אני מקווה שנהנית לעקוב. אני יודע שנהניתי לספר לך את הסיפור שלנו. אנו תמיד זקוקים לעזרה במימון העבודה שלנו, אז אנא שקול תרומה הניתנת לניכוי מס בכל סכום שתוכל לבצע באתר שלנו: https://oceanfdn.org/donate/wise-laboratory-field-research-program. יש לנו 63 לווייתנים מכאן לנתח.

כדי לקרוא את היומנים המלאים של ד"ר ווייז או לקרוא על עוד מעבודותיו, אנא בקר אתר מעבדת ווייז.