Pozdrav iz Singapura. Ovdje sam da prisustvujem Samit o svjetskim oceanima domaćin je The Economist.

Na moj prijelazni dan između 21 sata leta da stignem ovdje i početka konferencije, ručao sam s autoricom i vrhunskim izvršnim trenerom Alison Lester i razgovarao o njenom radu, i njenoj novoj knjizi Odrazi u toaletu: Kako komunikacija mijenja sve (dostupno za Kindle na Amazonu).

Zatim sam bio nestrpljiv da odem da vidim potpuno nov Singapur Pomorski iskustveni muzej i akvarij (otvoren prije samo 4 mjeseca). Kada sam stigao, stao sam u red za ulaznicu, a dok sam stajao u redu, čovjek u uniformi me je pitao ko sam, odakle sam, zašto sam ovdje u posjeti itd. Rekao sam mu, a on rekao pođi sa mnom. . . Sljedeće što znam je da imam lični obilazak MEMA-e.

Muzej je izgrađen oko putovanja admirala Zheng Hea ranih 1400-ih, kao i pomorske rute svile koja se razvila između Kine i naroda čak do istočne Afrike. Muzej napominje da je on vjerovatno bio prvi koji je otkrio Ameriku, ali da su zapisi uništeni. Muzej uključuje modele brodova s ​​blagom, djelomičnu repliku u punoj veličini i fokus na robu kojom se trguje na pomorskom putu svile. Moj vodič ukazuje na rog nosoroga i slonove kljove i napominje da se njima više ne trguje zbog grupa za prava životinja. Slično, ona mi pokazuje indijskog zavodnika zmija, njegovu korpu i flautu (objašnjavajući da su Kobre gluhe na ton i da su vibracije tikvice tikve koje tjeraju životinje da plešu); ali napominje da je ova praksa sada zabranjena zbog grupa za prava životinja. Ali većinu ostalih proizvoda je divno vidjeti i zanimljivo je saznati odakle dolaze i koliko dugo se trguje – začini, dragocjeni dragulji, svila, košare i porculan među mnogim drugim proizvodima.

Muzej je rekonstruisan Omanski Dhow iz 9. stoljeća izloženo unutar muzeja, i dva druga regionalna plovila vezana vani na početku povijesne brodske luke. Još tri bi trebalo da budu dovedene iz Singapura (muzej je na Sentosi), a uskoro će biti dodane, uključujući i kinesko smeće. Muzej je prepun prilično pametnih interaktivnih eksponata. Većina njih vam omogućava da e-poštom pošaljete svoj gotov trud (poput dizajniranja vlastitog uzorka tkanine) sebi. Takođe ima iskustvo tajfuna koje uključuje skoro 3D, 360o stepeni (simulirani) film drevnog kineskog teretnog broda koji je izgubljen u tajfunu. Cijelo pozorište se kreće, stenje škripa drva, a kada se valovi probiju preko bokova broda, svi smo poprskani slanom vodom.

Na izlasku iz pozorišta ulazimo u dobro predstavljenu galeriju o podvodnoj arheologiji i brodolomima sa ovog područja. Izuzetno je dobro urađeno i dobro objašnjeno (vrlo dobra signalizacija). Vrhunski trenutak, koji me potpuno iznenadio, je da dolazimo iza ugla, a druga mlada žena stoji pored stola prekrivenog artefaktima iz raznih brodoloma. Daju mi ​​hirurške rukavice, a zatim me pozovu da uzmem i pregledam svaki komad. Od malog ručnog topa (koji je bio u upotrebi do oko 1520. godine), preko ženske kutije za barut, do raznih krhotina keramike. Procjenjuje se da su svi predmeti stari najmanje 500 godina, a neki su i tri puta stariji. Jedno je gledati i spremati se na historiju, drugo je držati je u ruci.

Planirano je da akvarijski dio MEMA bude otvoren kasnije ove godine, i bit će najveći ikada izgrađen, a bit će povezan s morskim parkom s izvođačima Orca i delfina (planirano je da park bude i najveći na svijetu). Kada sam postavljao razna pitanja o kojoj je temi bila tema, moja je vodička vrlo iskreno rekla da zato što mi u SAD-u imamo akvarijume i morske parkove, ona misli da bi i oni trebali. Nije znala za geografsku ili drugu temu za akvarijum. . . Bila je vrlo svjesna da je bilo kontroverzi oko izlaganja životinja, posebno ako treba da budu izvođači. I, dok se neki od vas možda ne slažu oko toga da li bi takvi morski parkovi uopće trebali postojati, ja sam počeo s pretpostavkom da je ova ideja bila predaleko. Dakle, uz mnogo pažljivih, diplomatskih formulacija, uvjerio sam je da je izlaganje životinja često jedini način na koji se ljudi upoznaju s okeanskim stvorenjima. Drugim riječima, izloženi su bili ambasadori za one u divljini. ALI, da su morali da biraju mudro. Stvorenja su trebala biti ona koja su bila u izobilju u divljini, tako da uzimanje nekoliko ne bi spriječilo ili ometalo one koji su ostali u divljini da se razmnožavaju i zamjenjuju bržom od njihovog uklanjanja. I da je zatočeništvo trebalo biti vrlo humano i osigurati da neće biti malo potrebe da se stalno ide i ubire više izložbenih životinja.