מאת בראד נהיל, מנהל ומייסד שותף של SEEtheWILD

חוף רחב בערב בהיר וחמים עשוי להיות התפאורה המרגיעה ביותר עלי אדמות. לא היה סביר שנתקל בצבים מקננים בערב היפה הזה בפינה הצפון מערבית הרחוקה של ניקרגואה (הגאות והשפל לא היו תקינים), אבל לא היה אכפת לנו. הצליל הרך של הגלישה סיפק פסקול לשביל החלב הבהיר ביותר שראיתי זה שנים. רק להיות בחוץ על החול היה מספיק בידור. אבל לא נסענו 10 שעות באוטובוס מאל סלבדור לטיול חוף שליו.

הגענו ל שפך פאדרה ראמוס כי זהו בית אחד הפרויקטים המעוררים ביותר בעולם לשימור צבי ים. הקבוצה המגוונת שלנו של מומחי צבי ים בינלאומיים הייתה שם במסגרת משלחת מחקר לחקור ולהגן על אחת מאוכלוסיות הצבים בסכנת הכחדה בעולם, מזרח האוקיינוס ​​השקט צב ים נץ. בראשות צוות ניקרגואה של עולם החי והצומח (FFI, קבוצת שימור בינלאומית) ובוצעה בתמיכת ה יוזמת הוקסביל מזרח פסיפיק (הידוע בשם ICAPO), פרויקט צב זה מגן על אחד משני אזורי קינון עיקריים בלבד לאוכלוסייה זו (השני הוא מפרץ Jiquilisco של אל סלבדור). פרויקט זה תלוי בהשתתפות התושבים המקומיים; ועדה של 18 ארגונים מקומיים ללא מטרות רווח, קבוצות קהילתיות, ממשלות מקומיות ועוד.

כביש החוף המוביל אל העיירה פאדרה ראמוס הרגיש כמו מקומות רבים אחרים לאורך החוף השקט של מרכז אמריקה. בקתות קטנות לאורך החוף, המאפשרות לגולשים מקום לבלות כמה שעות מחוץ למים בכל לילה. אולם התיירות בקושי נגעה בעיירה המרכזית והמבטים של הילדים המקומיים רמזו שגרינגו הם עדיין לא מחזה נפוץ שמסתובבים בעיר.

לאחר שהגעתי לבקתות שלנו, תפסתי את המצלמה שלי וטיילתי בעיר. משחק כדורגל מאוחר אחר הצהריים התחרה בשחייה במים הקרירים על הבילוי האהוב על התושבים. יצאתי אל החוף כשהשמש שוקעת והלכתי אחריו צפונה עד לפתחו של שפך הנהר, שמתפתל סביב העיירה. הלוע השטוח של הר הגעש קוסיגוינה משקיף על המפרץ ועל מספר איים.

למחרת, במנוחה מלאה, יצאנו מוקדם בשתי סירות כדי לנסות לתפוס זכר נץ במים. רוב הצבים שנחקרו באזור זה היו נקבות שנתפסו בקלות על החוף לאחר קינון. הבחנו בציפור נץ לצד אי בשם איסלה טיגרה, ישירות מול חצי האי ונציה, והצוות נכנס לפעולה, אדם אחד קופץ מהסירה עם קצה הזנב של הרשת בזמן שהסירה מסתובבת בחצי עיגול גדול, הרשת מתפרסת מאחורי הסירה. ברגע שהסירה הגיעה לקו החוף, כולם קפצו החוצה כדי לעזור למשוך את שני קצוות הרשת, למרבה הצער, ריקים.

למרות המזל הגרוע שלנו בלכידת צבים במים, הצוות הצליח ללכוד את שלושת הצבים שהיינו צריכים לאירוע המחקר של תיוג לוויינים. הבאנו צב אחד מוונציה, שנמצא מעבר למפרץ מהעיירה פאדרה ראמוס, כדי לערב את חברי הקהילה המשתתפים בפרויקט באירוע תיוג הלוויין. מעט ידוע על צבים אלה, אבל משדרי לוויינים היו חלק ממחקר פורץ דרך ששינה את האופן שבו מדענים רואים את היסטוריית החיים של מין זה. אחד הממצאים שהפתיע מומחי צבים רבים היה העובדה שזיפים אלה מעדיפים לחיות בשפכי מנגרובים; עד אז רוב האמינו שהם חיים כמעט אך ורק בשוניות אלמוגים.

כמה עשרות אנשים התאספו סביב כשהצוות שלנו עבד על מנת לנקות את קונכיית הצב מאצות ואשפים. לאחר מכן, שייפנו את הקליפה כדי לספק משטח מחוספס עליו ניתן להדביק את המשדר. לאחר מכן, כיסינו שטח גדול של הקראפאס בשכבות אפוקסי כדי להבטיח התאמה הדוקה. לאחר שחיברנו את המשדר, חתיכת צינור PVC מגן הונחה סביב האנטנה כדי להגן עליה מפני שורשים ופסולת אחרת שעלולה להפיל את האנטנה. השלב האחרון היה צביעת שכבה של צבע נגד עכירות כדי למנוע צמיחת אצות.

לאחר מכן, חזרנו לוונציה כדי לשים שני משדרים נוספים על צבים ליד מדגרת הפרויקט, שם מביאים ביצי זבל מרחבי שפך הנהר כדי להיות מוגנים עד שהם בוקעים ואז משתחררים. המאמצים הבלתי נלאים של כמה "קריירוס" מקומיים (המונח הספרדי לאנשים שעובדים עם הנץ, המכונה "קארי") זכו להזדמנות לעבוד עם טכנולוגיה מתקדמת במחקר מדעי חשוב זה. הגאווה שלהם בעבודתם הייתה ברורה בחיוכים שלהם כשהם צפו בשני הצבים עושים את דרכם למים ברגע שהמשדרים היו מחוברים.

שימור צבים בפאדר ראמוס הוא יותר מסתם הצמדת מוצרי אלקטרוניקה לקליפותיהם. רוב העבודה נעשית על ידי ה-caryeros בחסות החשיכה, מסיעים את סירותיהם לאורך שפך הנהר ומחפשים אחר נצים מקננים. ברגע שנמצא אחד, הם מתקשרים לצוות הפרויקט שמצמיד תג מזהה מתכת לסנפירים של הצבים ומודד את האורך והרוחב של השריון שלהם. לאחר מכן, הקאריירו מביאים את הביצים למדגרה ומרוויחים את שכרם בהתאם לכמה ביצים הם מוצאים וכמה דגלים יוצאים מהקן.

זה היה רק ​​לפני כמה שנים שאותם גברים מכרו את הביצים האלה בצורה לא חוקית, ושלחו לכיסים כמה דולרים לכל קן כדי לתת לגברים שאינם בטוחים בחשק המיני שלהם דחיפה נוספת. כעת, רוב הביצים הללו מוגנות; בעונה שעברה יותר מ-90% מהביצים היו מוגנות ויותר מ-10,000 דגלים הגיעו בבטחה למים באמצעות עבודתם של FFI, ICAPO ושותפיהם. צבים אלה עדיין מתמודדים עם מספר איומים בשפך פאדרה ראמוס ובכל תפוצתם. מקומית, אחד האיומים הגדולים ביותר שלהם הוא מההתרחבות המהירה של חוות השרימפס לתוך המנגרובים.

אחד הכלים ש-FFI ו-ICAPO מקווים להשתמש בהם כדי להגן על הצבים האלה הוא להביא מתנדבים ותיירים אקולוגיים למקום היפה הזה. א תוכנית התנדבות חדשה מציע לביולוגים מתחילים לבלות שבוע עד כמה חודשים בעבודה עם הצוות המקומי כדי לנהל את המדגרה, לאסוף נתונים על הצבים ולעזור לחנך את הקהילה מדוע חשוב להגן על הצבים הללו. לתיירים לא חסרות דרכים למילוי ימים ולילות, מגלישה, שחייה, השתתפות בטיולים בחוף המקננים, טיולים רגליים ושייט קיאקים.

בבוקר האחרון שלי בפאדר ראמוס, התעוררתי מוקדם כדי להיות תייר, שכרתי מדריך שייקח אותי לטיול קיאקים דרך יער המנגרובים. המדריך שלי ואני חתרנו על פני ערוץ רחב ועלה דרך נתיבי מים צרים יותר ויותר שאתגרו את היכולת המוגבלת שלי לנווט. באמצע הדרך, עצרנו במקום והלכנו במעלה גבעה קטנה עם נוף פנורמי של האזור.

מלמעלה, שפך הנהר, המוגן כשמורה טבעית, נראה שלם להפליא. הפגם הבולט היחיד היה חוות שרימפס מלבנית גדולה שבלטה מהקימורים החלקים של נתיבי המים הטבעיים. רוב השרימפס בעולם מיוצר כיום בדרך זו, גדל במדינות מתפתחות עם מעט תקנות להגנה על יערות המנגרובים שיצורים רבים תלויים בהם. תוך כדי חציית הערוץ הרחב בנסיעה חזרה לעיר, ראש צב קטן צץ מהמים כדי לקחת נשימה כ-30 רגל לפניי. אני אוהב לחשוב שזה היה אומר "מהסטה לואגו", עד שאוכל לחזור שוב לפינה הקסומה הזו של ניקרגואה.

להתערב:

אתר עולם החי והצומח של ניקרגואה

התנדב בפרויקט זה! - בוא להשתתף בפרויקט הזה, לעזור לחוקרים מקומיים לנהל את המדגרות, לתייג צבים ולשחרר דגלים. העלות היא 45$ ליום הכוללת אוכל ולינה בבקתות מקומיות.

SEE Turtles תומכת בעבודה זו באמצעות תרומות, עזרה בגיוס מתנדבים וחינוך אנשים לגבי האיומים שעומדים בפני הצבים הללו. תרום כאן. כל דולר שנתרם חוסך 2 יציקות נץ!

בראד נהיל הוא איש שמירת חיות בר, סופר, פעיל ומגייס כספים. הוא המנהל והמייסד של SEEtheWILD, אתר האינטרנט הראשון בעולם לשימור חיות בר ללא מטרות רווח. עד כה, הפקנו יותר מ-300,000$ לשימור חיות בר וקהילות מקומיות והמתנדבים שלנו השלימו יותר מ-1,000 משמרות עבודה בפרויקט שימור צבי ים. SEEtheWILD הוא פרויקט של The Ocean Foundation. עקוב אחר SEEtheWILD פייסבוק or טויטר.